V nadväznosti na nedávne rozhodnutie SD EÚ, ktorým bol „zrušený“ Privacy Shield začali spoločnosti reagovať na zmeny.
Medzi prvými je Google a jeho služba Google Ads. Rozhodli sa reagovať na vzniknutú situáciu vo vzťahu k prenosu osobných údajov mimo Európskej únie prostredníctvom implementácie štandardných zmluvných doložiek.

Zdroj foto: privacyshield.gov
Google prostredníctvom oficiálneho e-mailu informoval, že s účinnosťou od 12.8.2020 upraví svoje užívateľské podmienky týkajúce sa analytických služieb a služby Google Ads tak, že prenosy osobných údajov do tretích krajín, ktoré boli doteraz zabezpečené prostredníctvom Privacy Shield-u, budú zabezpečené prostredníctvom štandardných zmluvných doložiek podľa čl. 46 GDPR.

Zdroj foto: google.com
Budeme sledovať, ako zareagujú na zrušenie Privacy Shield 2020 Mailchimp, ale aj ďalší „hráči“ v online prostredí.
Bližšie informácie a reakcie ďalších spoločností ovplyvnených týmto rozhodnutím Vám prinesieme v najbližších dňoch priamo v tomto článku, ktorý budeme priebežne aktualizovať.